COVID-19

Vanuit de brancheorganisatie Anbos is er een hygiëne protocol met betrekking tot het bezoeken van de salon, en de behandeling opgesteld. Elke schoonheidsspecialiste dient zich aan het protocol te houden. Hieronder een verkorte versie in mijn eigen woorden.

 


      VOORAFGAAND AAN DE AFSPRAAK IN DE SALON

  • De klant blijft bij neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging (tot 38° C), koorts (vanaf 38° C) en/of benauwdheidsklachten thuis, en verzet de afspraak naar een andere datum
  • De klant komt maximaal 5 minuten voor de afspraak aan bij de salon, omdat, de specialiste voldoende tijd nodig heeft voor extra schoonmaakwerkzaamheden tussen de klanten door, en zodat klanten elkaar niet kunnen tegenkomen in het pand
  • Er wordt uitsluitend behandeld op afspraak

    ONTVANGST VAN DE KLANT

  • We schudden geen handen, een glimlach maakt veel goed
  • De klant hangt zelf zijn/haar jas aan de kapstok
  • De klant desinfecteert zijn/haar handen met hand hygiëne gel die klaarstaat, of wast bij binnenkomst de handen

    TIJDENS DE BEHANDELING

  • De klant neemt plaats in de behandelstoel
  • De specialiste wast en/of desinfecteert haar handen
  • De specialiste gebruikt een mond/neus masker, en/of handschoenen
  • De specialiste raakt tijdens de behandeling haar eigen gezicht niet aan

    NA DE BEHANDELING

  • De klant betaald bij voorkeur per PIN of betaalverzoek
  •  We schudden wederom geen handen, een glimlach maakt veel goed

  • EXTRA REINIGING EN HYGIËNE MAATREGELEN

  • Na elke behandeling worden alle oppervlakken waar contact mee kan zijn geweest gereinigd
  • Na elk bezoek wordt de behandelingstoel gereinigd
  • Na elk bezoek worden deurklinken en de deurbel gereinigd
  • Na elk toiletbezoek wordt het toilet gereinigd

Hartelijk dank voor uw begrip en medewerking.
Sabrina Leijen